Eenvoudig beheer, kostenefficiëntie en kwaliteit voor mobiele telefonie en bereikbaarheid. Dat was wat Royal Brinkman zocht en dat is wat wij als strategisch partner van KPN konden leveren. Lees en kijk verder!
Brinkman | Mobiele telefonie
Royal Brinkman kiest voor bereikbaarheid en eenvoudig beheer
Royal Brinkman is toeleverancier, installateur en adviseur voor de glastuinbouw. Het bedrijf heeft meerdere vestigingen in binnen- en buitenland. Om goed bereikbaar te zijn stond op elke vestiging een eigen telefooncentrale. Dat waren forse eenmalige investeringen. Afgezien daarvan was vooral het beheer omslachtig. De nieuwe telefonie-oplossing die Royal Brinkman zocht, moest daarom vanuit alle vestigingen eenvoudig te beheren zijn. Daarnaast wilde het bedrijf graag de kwaliteit en bereikbaarheid voor klanten vergroten, en medewerkers de middelen geven om altijd en overal te kunnen werken. Wij hielpen ze met een analyse van de huidige en van de gewenste situatie en zetten de keuzes op een rijtje. De oplossing van KPN, met wie we een strategisch partnership hebben, kwam hierbij als beste uit de bus.
Stijgende medewerkerstevredenheid
De oplossing van KPN (bellen in de cloud met KPN ÉÉN) biedt de eenvoud in beheer die Royal Brinkman zocht; gemakkelijk vanuit één beheertool en centraal voor alle vestigingen. ‘Dit levert een enorme tijdsbesparing op’, zegt Henk Naaktgeboren van Royal Brinkman. Daarnaast verbetert de bereikbaarheid van het bedrijf voor klanten en stijgt de medewerkerstevredenheid over de verschillende telecom- en ICT-systemen. Door te investeren in een cloudoplossing zijn er geen hoge investeringen meer nodig voor de aanschaf van telefooncentrales. Royal Brinkman betaalt nu een vast bedrag per maand, per medewerker en betaalt dus alleen voor wat er daadwerkelijk gebruikt wordt.
Kiezen binnen voorwaarden
Als Venéco nemen we klanten graag alle zorg uit handen; zo zitten we nu eenmaal in elkaar. Daarom hebben we Royal Brinkman ook geholpen met een ander vraagstuk. Alle medewerkers kregen voorheen altijd hetzelfde mobiele toestel. In de praktijk zag Royal Brinkman dat medewerkers liever zelf een smartphone kiezen. Begrijpelijk, maar minder handig voor de ICT-afdeling, die daardoor veel verschillende besturingssystemen moet beheren en beveiligen. Daarom ontwikkelden wij een nieuwe bestelmethode. Medewerkers die in aanmerking komen voor een nieuw toestel krijgen een actiecode met een budget. Met deze actiecode kunnen zij in onze online bestelmodule een telefoon uitzoeken. Willen medewerkers een duurder toestel dan het budget toelaat, dan kunnen ze het verschil bijbetalen via iDEAL. Dit alles binnen de randvoorwaarden van de afdeling ICT. Zo helpen we Royal Brinkman én zijn medewerkers vooruit.
Wil je meer lezen over connectiviteit?
Wij schreven hier een whitepaper over! Download hier het whitepaper