Haal het maximale uit je medewerkers
Een nieuwe ICT-omgeving brengt tal van veranderingen met zich mee. Hoe goed de voorbereiding van en de implementatie zelf ook is verlopen, de echte verandering voor medewerkers, komt pas als je er mee aan de slag gaat. Het samenwerken in Microsoft 365 en Teams, een nieuwe telefonie-oplossing en een aangepast security-beleid vraagt om aandacht, ook nadat de overstap is afgerond. Adoptie is daarom niet weg te denken bij de implementatie van een nieuwe ICT-omgeving. Aandacht voor kennismaking met Microsoft 365 aan het begin van het traject, maar zeker ook opvolging en training na de start is van belang om alles eruit te halen wat erin zit. Adoptie is daarom niet onderdeel van het overstappen, maar ook cruciaal bij het doorpakken en succes naderhand.
De essentie van Adoptie en Change
Download de whitepaperDe meerwaarde van digitale verandering
Ter Laak Orchids
Veilig en makkelijk samenwerken
Ter Laak Orchids specialiseert zich in het telen van Phalaenopsis. Om efficiënter en veiliger samen te werken, is Ter Laak overgestapt op Microsoft 365.
“Voorheen communiceerden we vooral via mail, WhatsApp en telefonisch en hadden we documenten lokaal opgeslagen. Maar we wilden onze communicatie centraliseren en beter beveiligen. Tijdens één van de strategische overleggen met onze accountmanager vanuit Venéco kwamen we in gesprek over de mogelijkheden van zo’n moderne werkplek. We vonden in Microsoft 365 dé oplossing.”, aldus John Barendse, Financieel Directeur bij Ter Laak Orchids.
ICT Adoptie
Medewerkers worden efficiënter in het gebruik van ICT-middelen.
Door training en ondersteuning leren medewerkers beter omgaan met de beschikbare ICT-hulpmiddelen, wat leidt tot tijdsbesparing en verhoogde productiviteit.
De organisatie werkt gestructureerd op het gebied van ICT en informatiebeveiliging.
Implementatie van duidelijke procedures en richtlijnen zorgt voor een georganiseerde en veilige werkomgeving op het gebied van ICT en gegevensbescherming.
Het bewustzijn van medewerkers over privacywetgeving en datalekken wordt verhoogd.
Door educatie en bewustwordingscampagnes worden medewerkers zich meer bewust van de regels rondom privacy en hoe zij datalekken kunnen voorkomen.
Medewerkers worden tevreden en enthousiast over de ICT.
Verbeterde ICT-ondersteuning en gebruiksvriendelijke systemen verhogen de tevredenheid en het enthousiasme van medewerkers ten aanzien van hun digitale werkomgeving.
De risico’s op cyberaanvallen en ransomware worden verminderd.
Door betere beveiligingsmaatregelen en bewustwording van cyberdreigingen wordt de kans op succesvolle cyberaanvallen en ransomware-incidenten aanzienlijk verkleind.
Digitale vaardigheden en zelfredzaamheid van medewerkers worden verbeterd.
Trainingen en hulpmiddelen helpen medewerkers om hun digitale vaardigheden te vergroten, waardoor ze zelfstandig problemen kunnen oplossen en efficiënter kunnen werken.
Slimmer samenwerken leidt tot hogere (IT-)productiviteit.
Door gebruik te maken van geavanceerde samenwerkings-tools en technieken, wordt de samenwerking binnen teams verbeterd, wat resulteert in een hogere algehele productiviteit.
Speciale aandacht voor digivaardigheid en optimalisatie
Adoptie gaat dus verder dan training aan de start van een nieuwe ICT-infrastructuur. Je leert namelijk pas écht werken met de tools als je aan de slag gaat. Daarbij kan ondersteuning bij het ontwikkelen van digivaardigheid van medewerkers, het borgen en optimaliseren van de nieuwe manier van werken en het onderhoud van de Microsoft 365-omgeving dus van grote toegevoegde waarde zijn.
Adoptie-as-a-Service speelt hierop in. Met tools en trainingen afgestemd op de gebruikers, consultancy om de Microsoft 365 omgeving te optimaliseren en de nieuwe manier van werken te borgen, halen jij én je medewerkers alles uit jullie ICT.
Hoe volwassen is jouw organisatie
Bekijk de IT-Adoptie ChecklistEen moderne werkplek creëren
Moderne Werkplek
We richten de volledige moderne werkplek voor je in met uitgebreide ondersteuning en training voor een soepele overgang, zodat jouw team optimaal kan werken. Met slimme oplossingen bevorderen we efficiëntie en flexibiliteit in het moderne werken met maatwerk voor remote werk, collaboratieve tools en verbeterde workflowprocessen.
Meer lezen
Voice oplossingen
Wij zijn een Internet Telephony Service Provider (ITSP). Ons zeer flexibele Voice Platform biedt zowel Unified Communications as a Service (UCaaS) als Contact Center as a Service-oplossingen (CCaaS).
Meer lezen
Security
We helpen je om je organisatie te beschermen tegen cyberaanvallen. Dat doen we met security-diensten zoals beveiligingsaudits, incident response en security awareness training.
Meer lezen
Mobiele Telefonie
Met onze mobiele telefonie-oplossingen blijf je verbonden en productief, waar je ook bent. We bieden maatwerk voor diverse behoeften, van zakelijke mobiliteit tot geavanceerde communicatieopties. Onze ondersteuning en training garanderen een naadloze integratie, waardoor jouw team altijd en overal effectief kan communiceren.
Meer lezen
Connectiviteit
We helpen je om de juiste connectiviteitsoplossingen te kiezen voor jouw specifieke situatie. We bieden onder andere SD-WAN-implementaties, efficiënte cloud-connectiviteit en een beheerd netwerk. Ook leveren we wifi-netwerken, switches en managed firewalls. Ons portfolio bevat alle soorten zakelijk internet, waaronder glasvezel-technologie voor snelle en betrouwbare data-overdracht.
Meer lezen
Beheer & Support
Als partner begrijpen we dat je ook na de implementatie van een IT-project vaak ondersteuning nodig hebt. Als Managed Solutions Provider zorgen we dat de moderne werkplek succesvol wordt toegepast binnen je organisatie. We bieden uitgebreid IT-beheer en support, op maat afgestemd op de specifieke eisen van jouw organisatie.
Advies op maat
Heb je een vraag of behoefte aan deskundig advies? Laat het ons weten. Onze specialisten staan voor je klaar.