Melissa vervult binnen Venéco en dus de Yielder Group een brede operationele rol als Billing Specialist. Ze is van groot belang voor onze klanten, partners en ook voor de medewerkers. Hoe is ze hier terechtgekomen en wat maakt elke dag een leuke werkdag voor haar?
19 januari 2024 | Blog
Moving Melissa forward: Hoe is het werken bij Venéco?
Als team staan we naast je
En helpen we je vooruitWat is je functie?
"Binnen Venéco en de Yielder Group werk ik op de administratie als Billing Specialist. Samen met mijn directe collega's zorg ik ervoor dat de facturatie van de gemaakte uren, projecten en abonnementen correct bij de klanten terechtkomt. We beantwoorden ook andere vragen vanuit Sales met betrekking tot de facturatie. Daarnaast schakelen we ook met de klanten en/of partners als zij vragen hebben over de facturatie."
Hoe ben je terecht gekomen bij Venéco?
"Ik ben bij Venéco terechtgekomen via een online sollicitatie. Toevallig zag een voormalige collega mijn sollicitatie, en zij kende mij al! Vervolgens hebben ze contact met mij opgenomen, en mocht ik op gesprek komen. Het was een prettig gesprek, en daarna ben ik aan de slag gegaan."
Hoelang werk je al bij Venéco?
"Ik werk sinds september 2019 bij Venéco. De tijd vliegt! Ik ben begonnen op de receptie, maar na een half jaar ben ik doorgeschoven naar de Finance afdeling. Ik kreeg een mooie uitdaging aangeboden en ben deze met veel plezier aangegaan!"
Wat vind je leuk aan je werk?
"Geen enkele dag is hetzelfde. Zo zit je in overleg met Sales, dan zijn we bezig met interne projecten voor verbeteringen in onze systemen waar de klant ook profijt van heeft. En daarna kan het zijn dat we bezig zijn met het beantwoorden van tickets richting klanten met vragen over facturen en/of betalingen. Juist die afwisseling maakt mijn werk zo leuk!"
Hoe ziet een gemiddelde werkdag bij Finance eruit?
"Mijn werkdag begint tussen half 8 en 8 uur. Dat kies ik zelf, zodat ik even rustig kan opstarten. Wanneer ik op kantoor ben, open ik eerst Teams en mijn e-mail om te zien wat er in de tijd dat ik er niet was is bijgekomen. Daarna begin ik met het afhandelen van e-mails met prioriteit. Vervolgens plan ik mijn dag in op basis van wat er gedaan moet worden en wat prioriteit heeft. Meestal maak ik per dag een planning, zodat het overzichtelijk voor mij is. Er staan altijd wel vergaderingen gepland, onder andere met sales en projectmanagers, om verschillende klanten te bespreken en ervoor te zorgen dat de facturatie voor die klant op de juiste manier wordt afgehandeld."
Wat maakt Venéco een leuke werkgever voor jou?
"De kans om jezelf te laten zien en te ontwikkelen maakt Venéco voor mij een leuke werkgever om voor te werken. Ik ben namelijk begonnen zonder opleiding als receptioniste. Inmiddels ben ik nu Billing Specialist, volg ik een opleiding en kan/mag ik nieuwe collega’s kennis overdragen over onze systemen."
Wat is je grootste blunder?
"Mijn grootste blunder is dat ik ooit een factuur heb verstuurd naar een klant die nog niet verstuurd mocht worden. De teksten in de factuur waren vaag en er stonden rare prijzen in. Na het versturen heb ik de klant meteen gebeld, toegegeven dat dit een fout van mij was, en mijn excuses aangeboden. Gelukkig kon de klant erom lachen en kreeg ik een uur later het bericht dat ze de factuur direct hadden verwijderd."
Hoe help jij mensen vooruit in je functie?
"Ik help mensen vooruit in verschillende facetten van mijn functie. We houden nauw contact met diverse collega’s, zodat we op de hoogte blijven van wat er speelt bij de klanten, welke projecten er gaande zijn, of wat er verkocht is op het gebied van nieuwe IT/Telefonie-inrichting. Zo kan ik ervoor zorgen dat de facturatie up-to-date blijft en kan ik andere collega’s voorzien van informatie waar ze naar op zoek zijn in diverse programma’s. Als een klant met een probleem zit, kijken we samen naar oplossingen waarmee we allemaal een goed gevoel aan overhouden."